“Ik ervaar de ruimte om een persoonlijke draai aan mijn werk te geven, wat het realiseren van creatieve ideeën extra leuk maakt.”

Remco Grashof, Visual Merchandise Operations Specialist

“Ik ervaar de ruimte om een persoonlijke draai aan mijn werk te geven, wat het realiseren van creatieve ideeën extra leuk maakt.”

Remco Grashof, Visual Merchandise Operations Specialist

De start van een succesvolle carrière

“Ik ben in 2009 begonnen bij WE Fashion”, vertelt Remco Grashof. Hij is Visual Merchandise Operation Specialist en heeft al vele stappen kunnen maken binnen de organisatie. Zo begon hij ooit als etaleur. “Dat klopt, maar niet lang na mijn start bij WE® ontstond er een nieuw store-concept en heb ik – samen met twee andere etaleurs – de kans gekregen om hieraan bij te dragen.” Al snel groeit Remco’s functie uit tot iets groters: “Ik mocht in deze concept store ondersteunen op het gebied van etaleren én merchandising. Een uitdaging die ik met beide handen aangegrepen heb.” Na twee leerzame jaren besluit Remco de winkelvloer te verlaten en zijn carrière op het hoofdkantoor te vervolgen als Concept Specialist.

Een nieuw record

Dan begint het na 2,5 jaar toch weer te kriebelen om zelf in de winkel te staan. Remco start als Instore Visual Merchandiser in Zwolle. “Hier heb ik met kleine stapjes naar een succesvolle store toegewerkt. Ik leerde mijn collega’s over het belang van visual merchandising, vertelde hen waar extra aandacht op te focussen en hoe eventuele problemen op te lossen, denk bijvoorbeeld aan voorraden die later binnenkwamen. Langzaam maar zeker bouwde ik met hen aan een werkwijze, waarbij we allen op één rechte lijn zaten.” Deze aanpak leverde een verbluffend resultaat op, want in een periode van slechts 1,5 jaar steeg Zwolle naar het filiaal met de hoogte omzet van heel Europa. “Een mijlpaal om trots op te zijn”, zegt Remco.

De start van een succesvolle carrière

“Ik ben in 2009 begonnen bij WE Fashion”, vertelt Remco Grashof. Hij is Visual Merchandise Operation Specialist en heeft al vele stappen kunnen maken binnen de organisatie. Zo begon hij ooit als etaleur. “Dat klopt, maar niet lang na mijn start bij WE® ontstond er een nieuw store-concept en heb ik – samen met twee andere etaleurs – de kans gekregen om hieraan bij te dragen.” Al snel groeit Remco’s functie uit tot iets groters: “Ik mocht in deze concept store ondersteunen op het gebied van etaleren én merchandising. Een uitdaging die ik met beide handen aangegrepen heb.” Na twee leerzame jaren besluit Remco de winkelvloer te verlaten en zijn carrière op het hoofdkantoor te vervolgen als Concept Specialist.

Een nieuw record

Dan begint het na 2,5 jaar toch weer te kriebelen om zelf in de winkel te staan. Remco start als Instore Visual Merchandiser in Zwolle. “Hier heb ik met kleine stapjes naar een succesvolle store toegewerkt. Ik leerde mijn collega’s over het belang van visual merchandising, vertelde hen waar extra aandacht op te focussen en hoe eventuele problemen op te lossen, denk bijvoorbeeld aan voorraden die later binnenkwamen. Langzaam maar zeker bouwde ik met hen aan een werkwijze, waarbij we allen op één rechte lijn zaten.” Deze aanpak leverde een verbluffend resultaat op, want in een periode van slechts 1,5 jaar steeg Zwolle naar het filiaal met de hoogte omzet van heel Europa. “Een mijlpaal om trots op te zijn”, zegt Remco.

“Visual Merchandising is een belangrijk aspect in de retail. Hiermee bieden we onze klanten een ultieme winkelervaring, welke al begint bij binnenkomst."

“Visual Merchandising is een belangrijk aspect in de retail. Hiermee bieden we onze klanten een ultieme winkelervaring, welke al begint bij binnenkomst."

De kracht van visual merchandising

Inmiddels bewaakt Remco het Visual Merchandise-concept in de stores en is hij dé verbindende schakel tussen de collega’s van sales, stores en het hoofdkantoor. “Ik bied een luisterend oor en denk in veel gevallen met hen mee. Daarnaast zorg ik ervoor dat de VMI’s – kort voor visual merchandising instructions – bewaakt worden in de stores. Dit zijn handleidingen die Visual Merchandisers helpen de vertaalslag van concept naar uitwerking te maken. Zij kunnen hierin o.a. terugvinden wat de aankleding voor de wanden gaat zijn, hoe de tafels moeten worden ingedeeld en op welke manier de collecties gepresenteerd worden in onze etalages.” Een winkel is als een weloverwogen keuze, er gaat een hoop voorbereiding en denkwerk aan vooraf", zo weet ook Remco. Volgens hem begint de reis van de klant al op de stoep. “Visual Merchandising is een belangrijk aspect in de retail. Hiermee bieden we onze klanten een ultieme winkelervaring, welke al begint bij binnenkomst. Ik vind het ontzettend leuk om hier een begeleidende rol in te kunnen spelen. Geen dag is hetzelfde, wat mij erg aanspreekt binnen deze functie. Je input wordt echt meegenomen en dat zie je regelmatig terug.”

De toekomst

“De balans opzoeken tussen commercie en creativiteit”, zegt Remco. “Daar zit de uitdaging voor mij.” Volgens hem krijg je bij WE® veel ruimte en vrijheid voor eigen inbreng én – indien nodig – handvaten vanuit diverse afdelingen. “Uiteraard streef je naar resultaten, maar dit doe je op een manier die voor jou werkt.” Daarnaast geeft Remco aan veel waardering te voelen voor zijn werkzaamheden: “Ik word echt gezien en gehoord. Het is hard werken, maar ik doe het met veel plezier.” Over een jaar of 5 vervult Remco nog altijd dezelfde functie, zo zegt hij zelf. Remco: “Ik vind dat ik een hele leuke baan heb, waar ik dagelijks veel positieve energie uit haal. Ik hoop dat ik dit werk nog heel lang mag doen.”

De kracht van visual merchandising

Inmiddels bewaakt Remco het Visual Merchandise-concept in de stores en is hij dé verbindende schakel tussen de collega’s van sales, stores en het hoofdkantoor. “Ik bied een luisterend oor en denk in veel gevallen met hen mee. Daarnaast zorg ik ervoor dat de VMI’s – kort voor visual merchandising instructions – bewaakt worden in de stores. Dit zijn handleidingen die Visual Merchandisers helpen de vertaalslag van concept naar uitwerking te maken. Zij kunnen hierin o.a. terugvinden wat de aankleding voor de wanden gaat zijn, hoe de tafels moeten worden ingedeeld en op welke manier de collecties gepresenteerd worden in onze etalages.” Een winkel is als een weloverwogen keuze, er gaat een hoop voorbereiding en denkwerk aan vooraf", zo weet ook Remco. Volgens hem begint de reis van de klant al op de stoep. “Visual Merchandising is een belangrijk aspect in de retail. Hiermee bieden we onze klanten een ultieme winkelervaring, welke al begint bij binnenkomst. Ik vind het ontzettend leuk om hier een begeleidende rol in te kunnen spelen. Geen dag is hetzelfde, wat mij erg aanspreekt binnen deze functie. Je input wordt echt meegenomen en dat zie je regelmatig terug.”

De toekomst

“De balans opzoeken tussen commercie en creativiteit”, zegt Remco. “Daar zit de uitdaging voor mij.” Volgens hem krijg je bij WE® veel ruimte en vrijheid voor eigen inbreng én – indien nodig – handvaten vanuit diverse afdelingen. “Uiteraard streef je naar resultaten, maar dit doe je op een manier die voor jou werkt.” Daarnaast geeft Remco aan veel waardering te voelen voor zijn werkzaamheden: “Ik word echt gezien en gehoord. Het is hard werken, maar ik doe het met veel plezier.” Over een jaar of 5 vervult Remco nog altijd dezelfde functie, zo zegt hij zelf. Remco: “Ik vind dat ik een hele leuke baan heb, waar ik dagelijks veel positieve energie uit haal. Ik hoop dat ik dit werk nog heel lang mag doen.”

WE WOULD LIKE
TO KEEP IN TOUCH

Een seintje krijgen zodra er een passende vacature is?