“WE Fashion gelooft in Better Together. Stijl gaat hier niet alleen over de kleding die je draagt of hoe je eruitziet, maar ook over hoe je bent en hoe je anderen behandelt.”

Patrick Martin, European Marketing Director

“WE Fashion gelooft in Better Together. Stijl gaat hier niet alleen over de kleding die je draagt of hoe je eruitziet, maar ook over hoe je bent en hoe je anderen behandelt.”

Patrick Martin, European Marketing Director

Een grote stap

“Ik kan me nog goed herinneren dat ik werd benaderd door het management van WE Fashion”, begint Patrick Martin. De organisatie was destijds op zoek naar een verrassend, creatief en marketingstrategisch persoon, welke een nieuw én dynamisch perspectief zou bieden. “Ik – geboren en getogen in Engeland – vond dit een grote eer én uitdaging en ben blij dat ik de stap heb durven nemen.” Het is 2019 als Patrick zijn entree maakt bij WE®; hij verhuist ervoor naar Nederland en begint niet veel later als Marketing Director. “Ik kende WE® al van naam, omdat ik de CEO tegen het lijf was gelopen bij een retailconferentie. Ik klikte direct met hem en greep deze kans dan ook met beide handen aan. Toen ik eenmaal startte en de ambitie van het bedrijf ontdekte, wist ik direct dat ik de juiste keuze had gemaakt. Ik was ontzettend benieuwd naar het team en nieuwsgierig naar wat de toekomst te brengen had.”

De kracht van samenwerking

Andere redenen die Patrick enkele jaren geleden naar Nederland doen verhuizen zijn de bedrijfsmentaliteit en innovatieve visie van de organisatie. “WE Fashion gelooft in Better Together. Het is naar mijn weten het enige modemerk dat zijn merkwaarden naleeft om te vieren dat mensen verbonden zijn. Stijl gaat hier niet alleen over de kleding die je draagt of hoe je eruitziet, maar ook over hoe je anderen behandelt”, zegt Patrick. Volgens hem is deze denkwijze dan ook voelbaar in alle lagen van het bedrijf. “Het ene moment lunch je met je afdeling en het andere moment pitch je – samen met je team – een nieuw idee aan de CEO. Ik denk dat dit laat zien hoe prettig het hier is.” Bovendien heeft dit coöperatieve karakter ook een groot aandeel in de manier van werken. Patrick: “Vaak zijn ideeën die binnen een team ontstaan krachtiger dan die van buitenaf. Daarom hebben wij de mogelijkheid om alles in eigen beheer te doen. Niet alleen de vormgeving van onze collecties, maar ook dat van de creatieve marketingcampagnes. De positieve samenwerking is hier een feit en niet zomaar een slogan. Wij zijn de makers van onze eigen merkidentiteit.”

Een grote stap

“Ik kan me nog goed herinneren dat ik werd benaderd door het management van WE Fashion”, begint Patrick Martin. De organisatie was destijds op zoek naar een verrassend, creatief en marketingstrategisch persoon, welke een nieuw én dynamisch perspectief zou bieden. “Ik – geboren en getogen in Engeland – vond dit een grote eer én uitdaging en ben blij dat ik de stap heb durven nemen.” Het is 2019 als Patrick zijn entree maakt bij WE®; hij verhuist ervoor naar Nederland en begint niet veel later als Marketing Director. “Ik kende WE® al van naam, omdat ik de CEO tegen het lijf was gelopen bij een retailconferentie. Ik klikte direct met hem en greep deze kans dan ook met beide handen aan. Toen ik eenmaal startte en de ambitie van het bedrijf ontdekte, wist ik direct dat ik de juiste keuze had gemaakt. Ik was ontzettend benieuwd naar het team en nieuwsgierig naar wat de toekomst te brengen had.”

De kracht van samenwerking

Andere redenen die Patrick enkele jaren geleden naar Nederland doen verhuizen zijn de bedrijfsmentaliteit en innovatieve visie van de organisatie. “WE Fashion gelooft in Better Together. Het is naar mijn weten het enige modemerk dat zijn merkwaarden naleeft om te vieren dat mensen verbonden zijn. Stijl gaat hier niet alleen over de kleding die je draagt of hoe je eruitziet, maar ook over hoe je anderen behandelt”, zegt Patrick. Volgens hem is deze denkwijze dan ook voelbaar in alle lagen van het bedrijf. “Het ene moment lunch je met je afdeling en het andere moment pitch je – samen met je team – een nieuw idee aan de CEO. Ik denk dat dit laat zien hoe prettig het hier is.” Bovendien heeft dit coöperatieve karakter ook een groot aandeel in de manier van werken. Patrick: “Vaak zijn ideeën die binnen een team ontstaan krachtiger dan die van buitenaf. Daarom hebben wij de mogelijkheid om alles in eigen beheer te doen. Niet alleen de vormgeving van onze collecties, maar ook dat van de creatieve marketingcampagnes. De positieve samenwerking is hier een feit en niet zomaar een slogan. Wij zijn de makers van onze eigen merkidentiteit.”

“Ik vind het fantastisch om samen met het team een idee te ontwikkelen, startende met niet veel meer dan een papiertje en een potlood.”

“Ik vind het fantastisch om samen met het team een idee te ontwikkelen, startende met niet veel meer dan een papiertje en een potlood.”

Er valt altijd iets te leren

De modewereld is altijd in beweging. En juist daarom ben je als organisatie eigenlijk nooit uitgeleerd, zo weet ook Patrick: “Met onze digitale groei en uitbreiding naar meer dan 20 landen in Europa, blijven zich altijd leermomenten voordoen. Mijn kennis van marketing wordt nog dagelijks op de proef gesteld en samen met mijn team probeer ik op een innovatieve én creatieve manier te voldoen aan de behoeften van de klant. Een goed voorbeeld hiervan is de WE DO-campagne die we in april 2022 hebben mogen lanceren.” Het cross-mediale project – dat in korte periode veel positieve reacties ontving – is tot op heden een belangrijke mijlpaal voor Patrick.  “In deze marketingcampagne stonden bruiloften centraal en werd de liefde – in welke vorm dan ook – gevierd. We wilden laten zien dat WE® kleedt voor alle momenten; van het grote feest tot de huwelijksreis. Ik ben er echt trots op dat we erin geslaagd zijn om dat te weerspiegelen.”

De toekomst

“Ik ben ontzettend trots op de door ons behaalde resultaten, maar daarnaast ben ik ook onwijs trots op mijn team”, vertelt Patrick, wanneer hij terugblikt op de afgelopen jaren. “Ik vind het fantastisch om samen met hen een idee te ontwikkelen, startende met niet veel meer dan een papiertje en een potlood. Dat is de magie van creativiteit voor mij.” Over de toekomst zegt hij het volgende: “Ik leef graag in het moment en kijk niet al te ver vooruit. Ik denk dat dat één van de redenen is dat ik in marketing ben gaan werken. Ik kijk naar trends, beweeg met ze mee en gebruik ze om nieuwe concepten te realiseren. Dit laatste hoop in de komende jaren dan ook steeds meer en vaker te mogen doen.”

Er valt altijd iets te leren

De modewereld is altijd in beweging. En juist daarom ben je als organisatie eigenlijk nooit uitgeleerd, zo weet ook Patrick: “Met onze digitale groei en uitbreiding naar meer dan 20 landen in Europa, blijven zich altijd leermomenten voordoen. Mijn kennis van marketing wordt nog dagelijks op de proef gesteld en samen met mijn team probeer ik op een innovatieve én creatieve manier te voldoen aan de behoeften van de klant. Een goed voorbeeld hiervan is de WE DO-campagne die we in april 2022 hebben mogen lanceren.” Het cross-mediale project – dat in korte periode veel positieve reacties ontving – is tot op heden een belangrijke mijlpaal voor Patrick.  “In deze marketingcampagne stonden bruiloften centraal en werd de liefde – in welke vorm dan ook – gevierd. We wilden laten zien dat WE® kleedt voor alle momenten; van het grote feest tot de huwelijksreis. Ik ben er echt trots op dat we erin geslaagd zijn om dat te weerspiegelen.”

De toekomst

“Ik ben ontzettend trots op de door ons behaalde resultaten, maar daarnaast ben ik ook onwijs trots op mijn team”, vertelt Patrick, wanneer hij terugblikt op de afgelopen jaren. “Ik vind het fantastisch om samen met hen een idee te ontwikkelen, startende met niet veel meer dan een papiertje en een potlood. Dat is de magie van creativiteit voor mij.” Over de toekomst zegt hij het volgende: “Ik leef graag in het moment en kijk niet al te ver vooruit. Ik denk dat dat één van de redenen is dat ik in marketing ben gaan werken. Ik kijk naar trends, beweeg met ze mee en gebruik ze om nieuwe concepten te realiseren. Dit laatste hoop in de komende jaren dan ook steeds meer en vaker te mogen doen.”

WE WOULD LIKE
TO KEEP IN TOUCH

Een seintje krijgen zodra er een passende vacature is?